Del 4 nu då!

Det här har hänt :

Charlie kom in i rummet, han hade en vit urtvättad gammal t-shirt och ett par jeans som han fick av mig för ett par månader sen. Han strök igenom hans bruna, korta, lockiga hår så som bara han kan och satte sig ner  på stolen mittemot mig. Han började bre en macka.
- Hur var kvällen igår då? sa jag plötsligt och tittade ner i bordet. Charlie tittade upp på mig.
- Jo den var väl bra, vi hade verkligen kul. Men som sagt så drack jag nog för mycket, sa han. Och det syntes att han skämdes.
- Drack de andra lika mycket eller? sa jag.
- Nja, nästan iallafall.

Del 4 :

- Jaha..och vad betyder det? frågade jag.

- Nej men de tog väl några vinare, medans jag tog massa. Men dem var också fulla, det var inte bara jag, jag lovar, sa han och tog en tugga av sin macka.

- Nej okej, jag tror dig, sa jag.

- Hörru...Jag har tänkt lite, ska vi ta en romantisk kväll på La Romance ikväll? Bara du & jag, en liten förlåtelsemiddag? sa Charlie och tog sin hand på min.

- Ja, vad trevligt! Om du ringer och bokar bord nu så häller jag upp kaffet? sa jag glatt. Vad gulligt av honom att bjuda på middag. Det var verkligen länge sedan vi hade en kväll tillsammans för oss själva, det var alltid jobb eller något annat ivägen.
 Charlie gick mot telefonen och satte sig i sovrummet för att beställa bord. Jag hällde upp kaffet som jag hade sagt. Hällde i varsin tesked med socker i och lite mjölk. Sedan satte jag mig ner på min plats och hällde upp lite flingor i skålen framför mig. Kalaspuffar, dem var så sockriga och goda. De fick mig att minnas min barndom, alla gånger man sprang runt och skrapade upp knäna.

- Så nu har jag bokat bord till klockan 18.00, blir det bra? frågade Charlie och tog Kalaspuffarna och hällde upp till sig själv.
- Ja det blir perfekt, sa jag. Så ät vi våran frukost i lugn och ro.

Dagen flöt på som vanligt och ingen av oss nämnde gårdagen utan allt var som vanligt. Innan vi visste ordet av det så var klockan 18.00. Jag hade på mig en röd, tight, uringad klänning som slutade vi hälften av låren. Mitt hår var vågigt och jag lät det hänga ner över mina axlar. Charlie hade en vit skjorta, rödrandig slips och en beige kavaj över det. Och matchande byxor och sina svarta finskor.
 Vi gick tillsammans till La Romance, eftersom det låg relativt nära våran lägenhet. Väl framme beställde Charlie kyckling med ris, själv tog jag en salladsmeny.
- Ursäkta! Kan vi få beställa vin också? sa Charlie till kyparen just när han var påväg in mot köket. Självklart fick han till svar. När maten väl kom så drack Charlie mer Vin än vad han åt av sin kyckling. Han drack och drack. Han hade druckit tre glas medans jag fortfarande var på mitt första glas. Han beställde in ännu en flaska, och en till, och en till.
- Charlie, du kanske ska ta det lite lugnt med vinet, så att det inte blir som förra gången menar jag, sa jag försiktigt.
Dish! Bitchklapp på min högra kind.
- Du ska inte tala om för mig om jag ska sluta dricka eller inte! Lägg dig inte i! sa han och tog vinflaskan och slog i mitt bakhuvud. Jag föll ner på golvet - medvetslös.

Del 5?


Kommentarer
Postat av: Vendela Klangö

sv: okej<3

2010-10-10 @ 14:35:48
URL: http://vedlas.blogg.se/
Postat av: Majsan Gustafson

jajajajajajajajajajaja!!! Hon borde dumpa honom

2010-10-10 @ 18:25:12
URL: http://majsanthebest.blogg.com
Postat av: Hanna<3

JAJAJAJ!!!

2010-10-10 @ 19:59:13
URL: http://ttiepsyrran.blogg.se/
Postat av: JuliaHällström

älskar din blogg! :D<3

2010-10-10 @ 21:57:16
URL: http://braiigast.blogg.se/
Postat av: alvapalva :D

JAAA, FEL 5!

de är as bra! :D<3

2010-10-11 @ 18:45:15
URL: http://alvaawilsson.blogg.se/
Postat av: alvapalva :D

DEL* haha :) <3

2010-10-11 @ 21:38:39
URL: http://alvaawilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
ska jag komma ihåg dej?

msn/mejl: (visas inte)

Din blogg:

Just write:

Trackback
RSS 2.0